Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace způsobu komunikace protipandemických vládních opatření v ČT a deníku Blesk
Dušková, Lucie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
This thesis analyses the communication of two major Czech media during the health crisis - the covid-19 pandemic. The thesis focuses on the first wave of the pandemic and through a comparative analysis examines the content of the public television broadcaster- Czech Television and the tabloid Blesk. The aim of the thesis is to find out how these two different media outlets presented key messages concerning anti-pandemic measures, and especially how they framed the messages. The theoretical part draws on the literature on media communication and briefly defines related concepts such as media function, construction of reality in the media, agenda setting and framing, then describes the differences between tabloid and news coverage and introduces the media studied. The thematic focus of the research follows the communication of the media in an unprecedented situation; therefore, the thesis further focuses on the role of the media in times of crisis, focusing on the extraordinary situation of the covid- 19 pandemic. The thesis then describes the research methodology in which I will present the methods used and the aim of the research. The methodology is followed by the analytical part, which is based on a content analysis of media messages related to anti-pandemic measures. The thesis then tries to...
Korpusová analýza jazyka sportovních rubrik
VONDRÁŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se bude zabývat jazykem vybraných sportovních rubrik. V teoretické části se autorka zaměří na jazykové prostředky typické pro žurnalistiku, zvláštní pozornost bude věnovat zejména prostředkům automatizovaným a aktualizovaným. Vlastní výzkum bude proveden na základě práce s daty z psaných korpusů češtiny a autorka se pokusí excerpovaný materiál porovnat se zpravodajstvím, eventuálně s bulvárem.
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Negativní dopady mediální slávy
Jirmářová, Ivana ; Závozda, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na informování českých médií o psychických problémech celebrit, jako jsou deprese, maniodepresivní psychóza, závislostní chování či sebevraždy a snaží se odpovědět na otázku, nakolik tyto problémy ovlivňuje právě mediální sláva. V teoretické části jsou shrnuty koncepty, které jsou potřebné pro lepší pochopení počínání médií, jako je proces výběru zpráv do médií, koncept zpravodajských hodnot, role médií v dnešní společnosti či rozdíl mezi bulvárními a seriózními médii. Z psychologického hlediska shrnuje předpoklady pro vznik psychických problémů a zároveň jejich projevy. U vybraných celebrit jsou uvedeny stručné informace o jejich životě a kariéře, které jsou dostupné z oficiálních zdrojů. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotných dat, článků, jež o vybraných celebritách informovaly v souvislosti s jejich psychickými problémy a hledá jejich společné znaky a tendence, které se v nich vyskytují. Zároveň si všímá rozdílů mezi tím, jak o problémech hovoří bulvární a jak seriózní média. Výsledkem je shrnutí toho, jak média celkově k této problematice přistupují a po doplnění o rozhovor s odborníkem z oboru psychologie a některými celebritami zároveň i nastíněním, zda a jak mohou média přispívat k psychickým problémům celebrit.
Proměny deníku Sport v letech 1999-2006
Kasík, Ondřej ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Proměny deníku Sport v letech 1999-2006" pojednává o změnách, kterými prošel jediný sportovní deník vycházející v České republice poté, co se v roce 2002 stala jeho majitelem společnost Ringier (do roku 2002 byla vydavatelem Sportu společnost Československý sport). Vydavatelství Ringier, mezi jehož tituly patří například bulvární deník Blesk, kompletně proměnilo koncepci sportovního deníku, změnila se grafika i obsah, proměnilo se personální složení redakce. Do funkce šéfredaktora Sportu nastoupil Zbyšek Pechr, bývalý zástupce šéfredaktora bulvárního Blesku. Od roku 2002 můžeme v deníku Sport sledovat prvky infotainmentu, tedy prolínání informační funkce s funkcí zábavní. Diplomová práce se kromě sledování projevů infotainmentu v deníku Sport zabývá také pozicí Sportu v konkurenci s ostatními médii na českém trhu, internetovou verzí sportovního deníku, nedělníkem deníku Sport a Sport Magazínem.
Mediální obraz kauzy "Megxit" v britských médiích
Folvarčná, Natalie ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Nainová, Victoria (oponent)
Britská královská rodina je tradiční institucí, která má na společenské a politické dění ve Spojeném království Velké Británie nezanedbatelný vliv. Právě proto jsou skandály jejích členů ostře sledovány médii. Tato bakalářská práce popisuje mediální obraz jedné z největších kauz týkajících se britské královské rodiny současnosti ve vybraných britských online denících různých zaměření. Pro rozhodnutí vysoce postaveného člena prince Harryho, vévody ze Sussexu, a jeho ženy Meghan se vžilo označení "Megxit". Práce krátce vymezuje vybraná média, pojmy a představuje hlavní aktéry kauzy. Ve výzkumné části za pomoci kombinace kvalitativních a kvantitativních metod analýzy popisuje způsob a intenzitu, se kterou bylo o kauze hovořeno ve vybraných mainstreamových médiích v porovnání s oficiálními informacemi poskytnutými tiskovými mluvčími členů britské královské rodiny v prvních dvou týdnech po první tiskové zprávě informující veřejnost o rozhodnutí páru instituci opustit. Sledováno je také emoční zabarvení publikovaných článků a dodržování zásad Editorského Kodexu IPSO.
Specifikace procesu konstrukce mediálních celebrit v bulvárním tisku
Budai, David ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato práce se zabývá procesem umělého vytváření celebrit v českém mediálním kontextu. Ukazuje, že je možné veřejně proslavit osobu, která byla dříve neznámá, a udělat z ní celebritu, o níž mají média zájem. První dvě kapitoly definují celebritu jako instituci, její funkce ve společnosti a také její vznik. Třetí kapitola se zabývá českým trhem bulvárních médií a jeho proměnami v uplynulých letech. Zároveň hledá důvody, proč roste potřeba vzniku nových celebrit. Čtvrtá kapitola komplexně analyzuje důvody a okolnosti, za kterých vznikají nové umělé celebrity. Podrobně také popisuje proces konstrukce těchto celebrit i rutiny, které česká média využívají při informování. Pátá kapitola se konkrétně věnuje případu Ornelly Štikové, která dříve nebyly veřejně známá. Následně se stala celebritou, o které informovala hlavní česká bulvární média. Tento mediální zájem trval s určitými výkyvy dva roky, což je velmi nadstandardní doba. Součástí této práce je série rozhovorů s mediálním experty, významnými pracovníky bulvárních médiích a osobami se znalostmi českého showbyznysu, které autor uskutečnil. Záměrem bylo získat znalosti fungování médií i to, jakým způsobem probíhá jejich komunikace přímo s celebritami. Tyto rozhovory doplňují práci o unikátní informace přímo z mediální praxe. Abstract This thesis deals...
Politický bulvár na příkladech titulů Na vlastní oči Praha 10 a Na vlastní oči
Komrska, Jiří ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo nalézt na stránkách titulu Na vlastní oči schémata, která charakterizují bulvární tisk ve své specifické podobě politického bulváru. Předmětem analýzy se stal časový úsek let 2016 až 2019, během něhož vyšel uvedený titul celkem ve čtyřech vlnách, které vždy souvisely s příslušnou předvolební kampaní. Titul Na vlastní oči byl vydáván nejprve anonymně, teprve později se k jeho vydávání přihlásil Jan Čížek, vydavatel regionálních radničních novin a kandidát strany Svoboda a přímá demokracie (SPD). Konečným zadavatelem novin se stala v dalším období přímo tato politická strana V první vlně vydavatelské činnosti se autoři tohoto titulu soustředili na dehonestační kampaň proti tehdejší kandidátce do Senátu Parlamentu České republiky a v širších souvislostech pak i celé tehdejší opozice v rámci Zastupitelstva městské části Praha 10. V pozdějších vydáních titul pracoval především s tématy, jejichž cílem bylo vyvolání strachu z blíže nedefinovaného nebezpečí spojeného s uprchlickou krizí a z obav z neznámého v podobě islámského náboženství, které bylo vždy spojováno s hrozbou terorismu. V souvislosti s volebním programem SPD byla komunikována i nepodložená kritika Evropské unie a rovněž je kladen vysoký důraz na ochranu národních zájmů, patriotismus a nacionalismus. Z...
Obezita a fat shaming v médiích na příkladu Patricie Solaříkové a Super.cz
Bečvářová, Lucie ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Adorace štíhlosti a kultu dokonalého těla je problémem už několik desítek let, masmédia a bulvární tisk k tomu velmi přispívají. V důsledku těchto jevů se v posledních letech stále více prosazují fenomény fat-shame a fat-glorification, které buď naprosto odsuzují obezitu a ponižují lidi s nadváhou, nebo obezitu adorují a postižené jedince vyzdvihují nad hubené. Práce si dává za cíl v teoretické části představit první z fenoménů, který odsuzuje obézní část populace bez ohledu na jejich zdravotní stav a jiné životní aspekty, které mohou vést k nezapříčiněnému nabírání váhy, a zmapovat přístup médií (zejména bulváru) v oblasti nadváhy. Praktická část pak analyzuje vybrané články z bulvárního serveru Super.cz, který v úvodu charakterizuje po obsahové stránce, cílové skupině a zaměření, a snaží se dohledat konkrétní příklady fat- shamingu na článcích týkajících se kolísající váhy herečky Patricie Solaříkové mezi lety 2013 až 2017. Solaříková je v praktické části představena, a kromě analýzy přístupu Super.cz v textech pojednávajících o její hmotnosti, se práce zabývá i četností vydávání článků o její váze a zároveň poměrem těchto článků k textům zabývajícím se jinými tématy ohledně osobnosti Solaříkové - její práci, soukromém životě a podobně. Na základě této analýzy se práce pokouší zhodnotit, zda a v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.